Kadra Szkoły




Maria Wilczek-Krupa


dyrektor

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Instrumentalnym (specjalność: organy wraz z 2-letnim Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym) oraz na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (specjalność: teoria muzyki), a także Krakowskiej Szkoły Filmu i Komunikacji Audiowizualnej na Wydziale Scenariopisarstwa (specjalność: film fabularny) i kursu kwalifikacyjnego z zakresu organizacji i zarządzania oświatą w Centrum IB w Krakowie. Nauczyciel mianowany; rzeczoznawca MEN ds. podręczników szkolnych do kształcenia ogólnego w zakresie edukacji muzycznej, muzyki oraz historii muzyki na poziomie rozszerzonym.


Współpracownik Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (współautor standardów maturalnych w zakresie historii muzyki) oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie (uprawnienia konstruktora zadań maturalnych z historii muzyki), autorka haseł w Encyklopedii Muzycznej PWM. Wieloletni reporter i prezenter Radia RMF Classic i „Dziennika Polskiego”, współpracownik pism muzycznych i filmowych („Kwarta”, „Kino”, „Kwartalnik Filmowy”, „Twoja Muza”, „Muzyka21”), w latach 1997-2001 nauczyciel przedmiotów muzycznych w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Krakowie, od 2003 r. współwłaściciel i dyrektor Niepublicznego Przedszkola Artystycznego „Bajkowe Królestwo” w Krakowie, a od 2008 r. także filii Przedszkola w Bibicach. Autorka programów nauczania w zakresie edukacji muzycznej: „Muzyczny świat malucha” (program dla dzieci w wieku 3-6 lat) i „Horyzonty muzyki” (program dla dzieci w wieku 6-12 lat). Autorka pierwszej biografii polskiego kompozytora muzyki klasycznej i filmowej, Wojciecha Kilara ("Kilar. Geniusz o dwóch twarzach", Wydawnictwo Znak, 2015).
U dzieci szczególnie cenię i podziwiam nieograniczoną wyobraźnię. Głęboko wierzę, że odpowiednie jej stymulowanie w połączeniu z dostępem do wszechstronnej wiedzy i wzbudzeniem ciekawości świata to najlepszy model edukacji, jaki możemy im zaoferować. Zadaniem nas, dorosłych, jest wyposażenie młodych ludzi w narzędzia i klucze, niezbędne do otwarcia drzwi do współczesnego świata. Te narzędzia drzemią w ich umyśle, wyobraźni, uzdolnieniach. Jeśli umiejętnie je wydobędziemy, nasze dzieci przejdą któregoś dnia przez bramę i świadomie wybiorą jedną z dróg do dorosłości.

Maria Wilczek-Krupa




Katarzyna Wygoda-Chorąży


wicedyrektor, wychowawca kl. IV b


Ukończyła klasę rytmiki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Krakowie oraz Psychologię Stosowaną o profilu psychologii społecznej i komunikowania się na Uniwersytecie Jagielońskim.Wykształcenie uzupełniła studium pedagogicznym na UJ. Od lat pracuje z dziećmi, starając się rozwijać ich twórczą ciekawość oraz zainteresowanie muzyką.



Grzegorz Polak


wicedyrektor, nauczyciel matematyki i fizyki


Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie na kierunku: fizyka z matematyką oraz fizyka z przyrodą: specjalności nauczycielskie.

Ukończył niezbędne kursy przygotowujące do nauczania oraz brał udział w konferencjach przybliżających aspekty nauczania przedmiotów ścisłych. Przez wiele lat współpracował podczas wakacji z organizatorami wyjazdów kolonijnych wśród dzieci i młodzieży, jako wychowawca oraz organizator warsztatów astronomicznych.

"W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie, aby wiedza, którą się z nimi dzielę, była przekazana w sposób ciekawy i zrozumiały. Ponadto w procesie nauczania staram się rozwijać u uczniów zdolność myślenia abstrakcyjnego i analitycznego. Dzięki temu dzieci będą mogły uzyskać solidne podstawy, które będą stanowić o sukcesie w kolejnych etapach edukacyjnych."




Anna Świgoń-Maziarz


wychowawca kl. I


Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierunek filologia polska oraz studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Swoją przygodę w nauczaniu dzieci rozpoczęła już podczas studiów, odbywając praktykę pedagogiczną na każdym stopniu edukacji. Następnie prowadziła zajęcia wyrównawcze z języka polskiego w Szkole Podstawowej oraz pracowała jako nauczyciel przedszkolny i wychowawca kolonijny.

Praca z dziećmi sprawia mi dużo radości i satysfakcji. A to, co mnie najbardziej w nich urzeka jest ich szczerość, prostota i uśmiech. U swoich podopiecznych staram się odnaleźć duszę odkrywcy, aby z zainteresowaniem i radością poznawali otaczający świat.

 Prywatnie w okresie letnim preferuję wędrówki górskie i wycieczki na rowerze. Natomiast zimowe wieczory lubię spędzać w gronie znajomych grając w gry planszowe lub przy dobrej książce z kubkiem gorącej kawy. 



Małgorzata Zgoda


wychowawca klasy II


Absolwentka Krakowskiej Akademii im. A. Frycza- Modrzewskiego na kierunkach: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z wychowaniem plastycznym (licencjat) i pedagogika wczesnoszkolna (studia magisterskie). Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk studenckich oraz pracując jako wychowawca świetlicy.

Jestem osobą otwartą, empatyczną, pozytywnie nastawioną do pracy i podejmowania nowych wyzwań. W pracy nauczyciela stawiam na aktywne i twórcze działania dydaktyczne, a także wspieram i motywuję uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy. Prywatnie jestem mamą 2,5 letniego Franka.  



Edyta Tomkiewicz


wychowawca kl. III


Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie na kierunkach: pedagogika społeczno-opiekuńcza (licencjat) i pedagogika wczesnoszkolna (studia magisterskie). W swojej pracy duży nacisk kładzie na kreatywność i odpowiednią stymulację dziecięcej wyobraźni. W kręgu jej zainteresowań znajdują się również teatr, książka, film, podróże.

Dob­ry wycho­waw­ca, który nie wtłacza a wyz­wa­la, nie ciągnie a wzno­si, nie ugniata a kształtu­je, nie dyk­tu­je a uczy, nie żąda a za­pytu­je – przeżyje wraz z dziećmi wiele nat­chnionych chwil.  /Janusz Korczak/

Priorytetową zasadą w pracy z dziećmi jest dla mnie podmiotowe podejście do młodego człowieka. Kierując procesem nauczania zawsze staram się brać pod uwagę indywidualne predyspozycje ucznia. Uważam, że dzieci najlepiej wychowuje się poprzez osobisty przykład i rozmowę. Czas poświęcony takim spotkaniom zawsze obfituje w korzyści dla obu stron. Staram się również uczyć moich wychowanków empatii, tak, by mogli lepiej rozumieć siebie i innych. Najbardziej cenię u dzieci ich prostolinijność, szczerość, otwartość, ciekawość świata i radość życia, bo jak mawiał Janusz Korczak: „kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.



Paweł Ścierka


wychowawca kl. IV a, nauczyciel wychowania fizycznego


Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie ( specjalność- instruktor koszykówki). Studia magisterskie kontynuowane na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu (specjalność - trener koszykówki ). Wieloletni pasjonat sportów zespołowych, w szczególności koszykówki oraz piłki nożnej.



Barbara Nosewicz


wychowawca kl. Va, nauczyciel geografii i przyrody


Ukończyła geografię na Uniwersytecie Gdańskim, studia podyplomowe z przyrody na UMCS w Lublinie, kurs kwalifikacyjny z wychowania do życia w rodzinie na UMSC w Lublinie oraz 2-letnie studium socjoterapii i psychoterapii dzieci i młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Nauczyciel dyplomowany z dużym doświadczeniem, od prawie dwudziestu lat związany z pracą w szkole. Pasjonat psychologii, psychoterapii, uwielbia pracę z ludźmi, podróże oraz nowe wyzwania.

“Spotykając się z młodym człowiekiem staram się zaciekawić go pięknem świata, jego niezwykłością, potęgą, ale i kruchością – taka jest przyroda. Pragnę być dobrym przewodnikiem - wiarygodnym i sprawiedliwym, skłaniać do twórczych poszukiwań, stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Edukując nigdy nie zapominam o świecie wartości. Na zajęciach staram się stworzyć przestrzeń, w której moi uczniowie poza treningiem umysłu, będą mogli doświadczyć akceptacji i podziwu.”



Ilona Kijanka


wychowawca kl. Vb, nauczyciel j. angielskiego


Ukończyła filologię angielską ze specjalizacją nauczycielską kształcąc się w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz lingwistykę także na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest również doświadczonym wychowawcą kolonijnym. Swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w Anglii spędzając czas z dziećmi, z którymi poznawała ich świat oraz tajniki nauczania języka w ich naturalnym środowisku. Od tamtej pory do chwili obecnej zajmuje się nauczaniem głównie najmłodszych, gdyż taka praca daje jej największą satysfakcję, mnóstwo energii i zapału. W swoją pracę wkłada całą siebie, a pomysły czerpie głównie od dzieci, gdyż – jak twierdzi ‘są one największą inspiracją w tej pracy’. Lubi kuchenne eksperymenty oraz bieganie i jazdę na rolkach.



Maria Srebnicka-Pokrywka


wychowawca kl. VI, nauczyciel j. polskiego


Ukończyła filologię polską (specjalność nauczycielska) oraz dziennikarstwo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Doświadczenie zdobywała pracując w gimnazjum, szkole podstawowej oraz "Dzienniku Polskim". Zajmując się wychowankami, duży nacisk kładzie na rozwój dziecięcej wyobraźni i edukację czytelniczą. Jej pasją są książki dla dzieci i młodzieży, media internetowe oraz coaching.

Już będąc dzieckiem bawiłam się w szkołę. Rysowałam tablicę, uczyłam zabawki. Autorytet polonistki w liceum utwierdził mnie w przekonaniu, że chcę być nauczycielką języka polskiego. Pochłaniałam książki, które do tej pory są dla mnie najlepszą formą spędzania wolnego czasu. Pracując jako niania i opiekun grup kolonijnych, zdobywałam przygotowanie do pracy z dziećmi. Gdy trafiłam do szkoły, widziałam, że to jest to miejsce, w którym chcę rozwijać siebie i moich uczniów. Ucząc, pragnę wydobywać z dzieci kreatywność i wpajać im wzajemny szacunek. A pomiędzy tym, wzbudzić zamiłowanie do książek!



Anna Łysek


wychowawca kl. VII, nauczyciel j. niemieckiego


Studentka V roku Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalność kulturoznawstwo i dydaktyka języka niemieckiego. Ma ukończone Studium Pedagogiczne UJ. Od dzieciństwa tańczy i śpiewa w zespołach ludowych. Obecnie od 7 lat jest Członkinią Zespołu Pieśni i Tańca UJ Słowianki. Ukończyła kurs wychowawcy kolonijnego. Nauka języka niemieckiego to jej pasja.

Od zawsze wiedziałam, że będę nauczycielką. Kocham dzieci i pracę z nimi. Największą satysfakcję sprawia mi możliwość uczenia, tego czego ja uczę się przez całe moje życie i poczucie, że moi uczniowie codziennie uczą mnie czegoś nowego, co w przyszłości zaowocuje moimi sukcesami pedagogicznymi i dydaktycznymi.



Ida Szczerba


nauczyciel języka angielskiego

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu (kierunek: filologia angielska, specjalność: metodyka nauczania języków obcych), Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych przy UŚ w Sosnowcu (kierunek: język angielski), Uniwersytetu Jagiellońskiego (studia podyplomowe – Nauczanie języka polskiego jako obcego) oraz Studium Języka Biznesu i Administracji (The American Academy of English) w Sosnowcu.


Od roku 2000 jest lektorem języka angielskiego w krakowskich uczelniach oraz szkołach językowych, od roku 2006 – nauczycielem języka angielskiego w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. im. I.J. Paderewskiego w Krakowie.

Lata szkoły podstawowej są kluczowe w kształtowaniu postawy dziecka wobec języka i kultury krajów anglojęzycznych: młody człowiek uczy się zrozumienia i szacunku dla odrębności kulturowej. To także najlepszy moment do rozpoczęcia nauki języka obcego, szczególnie w zakresie wymowy i intonacji. Dzieci uczą się szybko i chętnie, są spontaniczne i otwarte, nie analizują błędów w sposób, w jaki robią to dorośli. Są ciekawe świata, z radością eksperymentują i realizują potrzebę komunikowania się z otoczeniem bez obawy, że zrobią to niepoprawnie. Moim zdaniem praca z najmłodszymi powinna bazować właśnie na ich braku lęku przed mówieniem. Dzieci kilkuletnie nie posiadają jeszcze dostatecznie rozwiniętej zdolności analitycznego myślenia, zatem ich uwagę kierujemy przede wszystkim na znaczenie wyrazu, nie na jego strukturę gramatyczną. U dzieci starszych (ok.10 roku życia), w miejscu pamięci mechanicznej pojawi się pamięć logiczna i wykształci się myślenie abstrakcyjne. Dopiero to pozwoli im w pełni zrozumieć struktury gramatyczne języka obcego.

Ida Szczerba




Natalia Duda


nauczyciel języka angielskiego, wychowawca świetlicy



Swoją edukację rozpoczęła w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie, w której w 2016 roku obroniła tytuł licencjata na kierunku filologia angielska. W ramach studiów ukończyła kurs przygotowania pedagogicznego, po których odbyła praktyki pedagogiczne w Szkole Podstawowej nr 17 w Tarnowie. Obecnie jest studentką Uniwersytetu Jagiellońskiego i kończy studia magisterskie na kierunku filologia angielska na specjalności językoznawstwo stosowane. Swoją pracę dydaktyczną rozpoczęła w Niepublicznym Przedszkolu Artystycznym „Bajkowe Królestwo” w Krakowie, jako nauczyciel języka angielskiego. Uwielbia aktywnie spędzać każdą wolną chwilę na wolnym powietrzu jeżdżąc na rowerze i chodząc po górach.
Pracę nauczyciela traktuję jako misję. Dzięki niej mogę pomagać innym oraz wspierać słabszych. Konsekwentnie dążę do celu i łatwo się nie poddaję. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji. Zadowolenie na twarzy dzieci, po ukończonych zajęciach, jest czymś, co mnie motywuje i dodaje zastrzyku energii.



Kasia Paszkiewicz


nauczyciel historii


Ukończyła filozofię (specjalność: filozofia z wiedzą o społeczeństwie – nauczycielska) oraz etykę (specjalność: mediacje i negocjacje) na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyła studia - historia i rozpoczęła studia doktoranckie z filozofii. W toku studiów doświadczenie zdobywała podczas praktyk zawodowych w krakowskich gimnazjach. Praca z dziećmi sprawia jej przyjemność i satysfakcję. W uczniach bardzo ceni bezpośredniość oraz olbrzymią wyobraźnię, którą stara się wykorzystać w trakcie prowadzenia zajęć. Prywatnie pasjonuje się muzyką, dobrą kuchnią oraz podróżami.

Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia.

Seneka Młodszy.




Aneta Śliwa


nauczyciel plastyki


Urodzona 05.11.1990 r. w Krakowie. Ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych im. Józefa Czapskiego w Krakowie o specjalizacji reklama wizualna. Uczestniczka półrocznego wyjazdu stypendialnego Erasmus we Włoszech na Accademia di Belle Arti di Lecce. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie wydziału rzeźby. Dyplom realizowała w pracowni prof. Bogusza Salwińskiego w 2014 r za który dostała wyróżnienie z Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Stypendystka stypendium rektora na ASP w Krakowie w latach 2012/13 i 2013/14 za wysokie wyniki i osiągnięcia na wydziale. Od lipca 2015 r. prowadzi własną działalność twórczą w swojej pracowni pod Olkuszem. Prowadzi zajęcia plastyczne dla dorosłych w Czerwonoprądnickim Domu Kultury. Obecnie studentka studiów podyplomowych z zakresu edukacji artystycznej na Akedemii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie W swojej twórczości głównie inspiruje się człowiekiem i naturą. Materiałem przewodnim jest ceramika i brąz. Uczestniczka wielu plenerów m.in. Szklarska Poręba, Kraków, Gdańsk i wystaw w kraju – Poznań, Wrocław, Gdańsk, Kraków i zagranicą – Berlin, Troyes, Lwów, Nowy York, Kenia, Irlandia, Węgry. Aktywna na rynku sztuki, biorąc udział w konkursach i aukcjach sztuki.



Ilona Liziniewicz


nauczyciel biologii i chemii



Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, na kierunku: biologia (studia jednostopniowe magisterskie). Ukończyła także studia podyplomowe: „Dietetyka i żywienie człowieka” na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie oraz „Studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela” na Uniwersytecie Pedagogicznym. Nauki przyrodnicze opierają się przede wszystkim na doświadczeniu i obserwacji, dlatego w pracy z dziećmi staram się wykorzystywać głównie metody aktywizujące. Pokazuję jak w łatwy i przyjemny sposób pogłębiać wiedzę, wykorzystując nie tylko współczesne osiągnięcia techniki, ale też obserwację otaczającego świata. Zwracam uwagę na to, aby uczniowie byli twórczy, kreatywni, potrafili współpracować i komunikować się zarówno w grupie, jak i z nauczycielem. Wiedzę podręcznikową, przy pomocy przykładów umieszczam w otaczającym świecie tak, aby uczeń wiedział, dlaczego warto uczyć się danego przedmiotu, a nabyte umiejętności potrafił wykorzystać w praktyce. Staram się być wierna zasadzie: „aby ludzie przyuczali się do czerpania swej wiedzy , o ile to jest możliwe, nie z książek lecz z nieba i ziemi, z dębów i buków. Aby poznawali same rzeczy, a nie cudze o nich spostrzeżenia i świadectwa.” - J.A. Komeński



Tomasz Kurnik


nauczyciel muzyki



Absolwent muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Muzykę w praktyce poznawał w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Jego zainteresowania muzyczne obejmują muzykę klasyczną oraz szeroko pojętą muzykę rozrywkową. Na co dzień aktywny gitarzysta i praktykujący muzyk.



Tomasz Pawłowski


nauczyciel religii


Absolwent  Papieskiej Akademii Teologicznej na wydziale teologicznym (katechetyka) ze specjalnością historia filozofii oraz studiów podyplomowych z filozofii, etyki i wiedzy o kulturze.



Andrzej Wąsowski


nauczyciel religii






Krzysztof Ganda


instruktor tańca towarzyskiego i współczesnego


Z tańcem i choreografią związany jest od dziesiątego roku życia. Zaczynał od tańca towarzyskiego, następnie doskonalił swoje umiejętności w innych formach, takich jak balet, jazz, taniec współczesny, salsa oraz hip-hop. Występuje na scenach i parkietach krajowych oraz zagranicznych (Niemcy, Czechy, Słowacja, Cypr, Turcja), można go także spotkać w programach telewizyjnych związanych z tańcem. Szkolił się u najwybitniejszych choreografów, takich jak: Agustin Egurrola czy Iwona Pawlowic. Prowadzi zajęcia taneczne dla dzieci i młodzieży, jest także sędzią IDO (freestyle). Od wielu lat współpracuje z krakowskimi i nowosądeckimi szkołami tańca.



Bożena Dobrowolska


psycholog


Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (specjalizacja: psychologia kliniczna, defektologia i rehabilitacja), specjalista w zakresie terapii i diagnozy dzieci i młodzieży oraz terapii uzależnień i terapii rodzin, członek Rady Nadzorczej Fundacji Europejskiego Centrum Etyki i Bioetyki. Od ponad dwudziestu lat pełni funkcję psychologa w szkołach podstawowych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od roku 2010 jest psychologiem Niepublicznego Przedszkola Artystycznego „Bajkowe Królestwo” w Krakowie oraz filii Przedszkola w Bibicach.

Pracuję z dziećmi od wielu lat i zawsze fascynują mnie w nich te same skłonności: szczerość, bezpośredniość, kreatywność, otwartość na poznawanie świata oraz niezwykle umiejętne poszukiwanie sposobów na pokonywanie trudności codziennego życia.

Bożena Dobrowolska




Dorota Klimek


logopeda


Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (kierunek: Polonistyka) i Uniwersytetu Pedagogicznego (kierunki: Wiedza o kulturze oraz Logopedia). Nauczyciel dyplomowany, egzaminator OKE.

Ze szkolnictwem związana od 15 lat. Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla niej pasją i daje ogromną satysfakcję.